個 人 情 報
フリガナ トーランドショーン ヘンリー
氏名 トーランド ショーン
所属 国際文化学部国際文化学科
国際文化研究科国際文化専攻
役職 教授
ホームページURL
現在所属している学会
学  歴
年月 事項
1994年8月マックギル大学(カナダ)教育学部 Diploma in Education(教育学)卒業
2007年5月ブロック大学(カナダ)教育学部 総合学科 修士課程 修了
2022年秋ランカスター大学(イギリス)大学院教育学研究科 科学教育専攻 博士課程(後期)修了見込み
学  位
職  歴
年月 事項
2012年4月ー2017年3月立命館大学経済学部 常勤講師
2017年4月ー2021年3月南山大学 外国語学部英米学科 常勤講師
学会及び社会における活動等
年月 事項
2010年5月22−23日【研究発表】共同、'Synergising teacher development through videotaping, critical reflection, and peer feedback’ 、9th Annual JALT Pan-Sig Conference -大阪 日本
2010年7月17日【ワークショップ】共同、‘Videotaping and self-reflection. What do you see?’ 、JALT – Nara chapter − 奈良 日本
2010年8月6−8日【研究発表】共同、‘Critical reflective teaching in the 21st century: Using video software for critical self-reflection and peer feedback’ [paper presentation]、The 8th Asia TEFL International Conference、- ハノイ ベトナム
2011年10月27−29日【研究発表】共同、‘Videopaper builder: A platform for professional development-minded language teachers’ [paper presentation]、5th Conference APACALL & PacCALL - GloCALL 2011 -マニラ フィリピン
2011年10月27−29日【ワークショップ】共同、‘Telecollaborative Tasks for False Beginners’ 、5th Conference APACALL & PacCALL - GloCALL 2011 – マニラ フィリピン
2012年5月19日【研究発表】共同、‘Carousel mini-presentations: A merry-go-round of authentic communication’ 、Task-based Learning in Asia: Challenges & Opportunities Conference - 大阪 日本
2012年9月16日【ワークショップ】共同、‘Student-centered mini-presentations: Cultivating the communicative competencies of low-level EFL learners’ 、JALT - Fukui chapter−福井 日本
2014年3月31日【ワークショップ】共同、‘The case for case study research’ 、E-Research & TEL Residential − ランカスター大学 ランカスター イギリス
2014年6月8日【研究発表】共同、‘Faculty perceptions and usage of the LMS Manaba’、2014 JALTCALL Conference - 名古屋 日本
2014年11月18日【学部教員向けワークショップ】共同、‘Economics C&W Critical Thinking Workbook – How can I use it effectively in my class?’ – 立命館大学 滋賀 日本
2015年3月25日【ワークショップ】共同、‘Activity theory as a framework for qualitative research projects’ 、 Lancaster University – E-Research & TEL Residential −ランカスター大学 ランカスター イギリス
2016年6月4日【研究発表】共同、‘Present, record, and reflect’: Enhancing Japanese university students’ English-language presentation skills with mobile-video recordings’ 、2016 JALTCALL Conference -東京 日本
2016年10月15−16日【研究発表】単独、‘Using ‘How to’ videos to enhance 21st century literacies in EFL classrooms’ [paper presentation]、2016 KOTESOL International Conference – ソウル 大韓民国
2017年8月5日【ポスター発表】単独、‘How to engage students with extensive reading’、The 4th World Congress on Extensive Reading - 東京 日本
2017年9月16日【ポスター発表】共同、‘Innovations in EAP: Material Design’ 、JALT CUE SIG – 2017 ESP Symposium -東京  日本
2017年11月16−17日【研究発表】単独、‘Enhancing Students’ Intercultural Awareness, Critical Thinking, and Communicative Abilities Through a Digital PechaKucha Presentation Project’ [paper presentation / セッションモデレーター]、National Taipei University of Technology - APLX International Conference on Applied Linguistics – 台北 台湾
2018年6月26−27日【研究発表】単独、‘Cultivating students’ critical thinking skills through a digital storytelling project’ [paper presentation]、The 16th Asia TEFL, 1st MAAL, & 6th HAAL International Conference English language teaching in the changing glocalised world: Research and praxis – 中華人民共和国マカオ特別行政区
2018年6月26−27日【研究発表】単独、‘Active learning in the academic English classroom: Course design’ [paper presentation]、The 16th Asia TEFL, 1st MAAL, & 6th HAAL International Conference English language teaching in the changing glocalised world: Research and praxis - 中華人民共和国マカオ特別行政区
2018年8月1日【公開講座】 単独、‘Integrating critical thinking and digital literacy into an English language course’ 、南山エクステンションカレッジ 2018 Japanese High School Teachers’ Workshop – 南山大学 名古屋 日本
2018年9月7日【ポスター発表】単独、‘Cultivate critical thinking skills with viral marketing videos and storyboarding’ [poster presentation & proposal reviewer]、Independent Learning Association Conference 2018 Whose Autonomy? Voices and agency in language learning - 神戸 日本
2018年12月7日【研究発表】共同、‘Knowledge collaboration in non-organic virtual communities of practice: The benefits, barriers, and motivations’ 、CLaSIC 2018: The 8th International Conference - Centre for Language Studies of the National University of Singapore、 [paper presentation] – シンガポール
2019年1月5日【ポスター発表】共同、‘Creating an academic English course that promotes active learning’ 、The 17th Hawaii International Conference on Education – ホノルル アメリカ合衆国
2019年1月27日【ポスター発表】単独、‘Viral marketing videos: A dynamic way to promote collaborative and autonomous learning’、JALT Hokkaido Winter Conference 2019 − 札幌 日本
2019年2月15−17日【ポスター発表】共同、‘In-class ability grouping for students (and teachers)’ [poster presentation]、2019 CamTESOL International Conference – プノンペン カンボジア
2019年2月15−17日【ポスター発表】共同、‘Strategies for enhancing English language learners’ critical thinking skills’ 、2019 CamTESOL International Conference – プノンペン カンボジア
2019年5月18−19日【ポスター発表】単独、‘Cultivating 21st century skills with YouTube’、Japan Association for Language Teaching - 2019 PanSIG Conference − 神戸 日本
2019年5月28日【学部教員向けワークショップ】単独、‘CaLabo EX: Effective Classroom Usage - Part I’、南山大学外国語学部英米学科教員対象ワークショップ、− 南山大学 名古屋 日本
2019年6月27−29日【ポスター発表】単独、‘Using YouTube to Ignite the Fires of Critical Thinking and Active Learning’ 、The 17th Asia TEFL & 6th FLLT International Conference ELT for Glocal Synergies across Disciplines and Multilingual Ambiences – バンコク タイ王国
2019年7月30日【公開講座】単独、‘Professional development in the 21st century’、南山エクステンションカレッジ 2019 Japanese High School Teachers’ Workshop – 南山大学 名古屋 日本
2019年7月30日【公開講座】単独、'Strategies for enhancing ELL’s 21st century skills’、Nanzan University: Extension College - 2019 Japanese High School Teachers’ Workshop – 南山大学 名古屋 日本
2019年9月21日【ポスター発表】共同、‘Fostering Critical Thinking & Digital Literacy Skills in a Japanese University Academic English Course’ 、2019 JALT CUE & BizCom ESP Symposium − 大阪 日本
2019年11月1日【研究発表】単独、‘Digital storytelling: An effective way to enhance English language learners’ twenty-first century skills’ [paper presentation / セッションモデレーター]、APLX International Conference on Applied Linguistics – 台北 台湾
2019年11月3日【フォーラムメンバー】‘Global citizenship through EAP’ [forum participant]、JALT 2019 International Conference - JALT GILE SIG Forum −名古屋 日本
2019年11月9−10日【研究発表】単独、‘Fostering Twenty-first Century Skills in University English Language Classrooms’ [paper presentation / セッションモデレーター]、ETA-ROC International Symposium on English Teaching and Book Fair – 台北 台湾
2019年11月20、23日【学部教員向けワークショップ】共同、‘CaLabo EX: Practical Functions - Part II’、南山大学外国語学部英米学科教員対象ワークショップ、− 南山大学 名古屋 日本
2019年12月6−7日【研究発表】単独、‘Strategies to support English Language Learners’ 21st Century Skills’ [paper presentation]、The 20th English in Southeast Asia Conference Rethinking Paradigms and Approaches to Researching, Teaching and Learning English – シンガポール
2020年1月4−7日【ポスター発表】共同、‘Supporting Teachers through Professional Learning Networks’ 、The 18th Hawaii International Conference on Education – ホノルル アメリカ合衆国
2020年2月1日【ポスター発表】単独、‘Cultivating English Language Learners’ Critical Thinking and Creativity through Role-playing Activities’ 、2020 JALT Hokkaido Winter Language Teaching Conference − 札幌 日本
2020年10月1−3日【ポスター発表】単独(バーチャルポスター発表&ビデオ)、‘Twenty-first Century Professional Development: Strategies for Success’ [virtual poster presentation & video] TESOL Arabia - 25th International Conference & Exhibition Empowering Educators: Technology, Leadership, and Curricular Innovation – アブダビ, アラブ首長国連邦
2020年11月4日【学部学生向けワークショップ】共同、‘CaLabo EX: Getting Started in a Digital Language Lab’、南山大学外国語学部英米学科学生対象ワークショップ、− 南山大学 名古屋 日本
2020年11月21日【ポスター発表】単独、‘How can English teachers escape their ‘egg cartons’? [virtual poster presentation & video] https://www.youtube.com/watch?v=iSLck_6Q4Eg、JALT 2020 – 46th Annual International Conference on Language Teaching and Learning, JALT − 筑波 日本
2020年11月27日【研究発表】単独(バーチャル論文発表&ビデオ)、‘Enhancing EFL educators’ professional development in the twenty-first century’ [virtual paper presentation & video]、The 18th Asia TEFL 2020 International Conference, Asia TEFL – ソウル 大韓民国
2021年8月4日【公開講座】共同(バーチャル・ワークショップ)、‘Cultivating English language learners’ creativity and critical thinking skills in an online environment’、南山エクステンションカレッジ 2021 Japanese High School Teachers’ Workshop – 南山大学 名古屋 日本
2021年8月4日【公開講座】共同(バーチャル・ワークショップ)、‘Professional learning networks: Fostering self-directed teacher development’、南山エクステンションカレッジ 2021 Japanese High School Teachers’ Workshop – 南山大学 名古屋 日本
2021年9月2−3日【研究発表】単独(オンライン学会)、‘Digital storytelling in a Japanese university EAP course: Facilitating English language learners’ twenty-first century skills’ [virtual paper presentation]、LSPHE (Languages for Specific Purposes in Higher Education) 2021 International Conference – ボルツァーノ イタリア
2021年11月14日【ポスター発表】単独(オンライン学会)、‘Establishing a Professional Learning Network (PLN) for Japanese English teachers’ [virtual poster presentation]、JALT 2021 – 47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning, JALT − 静岡 日本
2022年1月6日【研究発表】単独(バーチャル発表)、‘Reimagining support for Japanese teachers of English’、The 7th IAFOR International Conference on Education – ホノルル アメリカ合衆国
2022年3月11日【研究発表】単独(バーチャル発表)、‘Facilitating teacher development through an online PLN’、TESOL Arabia - 26th International Conference & Exhibition – ドバイ アラブ首長国連邦
2022年5月30日【研究発表】共同(バーチャル発表)、‘Transforming the pedagogical landscape of English teaching in Japan through practical support’、6th CELC Symposium – シンガポール
2022年6月4日【ワークショップ】Professional Learning Network - 2022 Workshop #2
‘Fostering teacher development through an online Professional Learning Network’ー名古屋、愛知
2022年6月25日【PLNワークショップ】共同(オンライン)、Fostering teacher development through an online Professional Learning Network’、Professional Learning Network – 2022 Workshop #1、− 鹿児島 名古屋 日本
2022年11月5日【研究発表】単独、‘Cultivating teacher-directed professional development in an online PLN’、ETA-ROC International Symposium on English Teaching and Book Fair - 台北 台湾
2022年11月18〜20日【バーチャル研究発表】共同、‘Building an online professional learning network to support self-directed learning for EIL teachers’、13th International Conference of English as a Lingua Franca - National Cheng Kung Universityー台北、台湾

2022年11月27日【オンライン・ワークショップ】単独、‘Supporting the practical needs of pre-service English teachers in Japan’、2022 JACET Online Workshopー名古屋、愛知

2022年12月1〜3日【バーチャル研究発表】共同、‘Thank you for your precious advice’: Providing pragmatic 、9th CLS International Conference - CLaSIC 2022 (Centre for Language Studies - National University of Singapore)ーシンガポール
2023年1月3−7日【研究発表】共同、‘That was a masterpiece!: Crafting effective workshops for Japanese pre-service teachers of English’、The IAFOR International Conference on Arts & Humanities in Hawaiiーホノルル、ハワイ、アメリカ
2023年2月4−5日【研究発表】単独、‘Practical strategies to cultivate English language learners’ creativity and critical thinking competencies’ 、38th Annual JALT Hokkaido Winter Language Teaching Conference - 2023ー北海道
2023年2月4−5日【研究発表】単独、‘Fostering English language learners’ creativity through role-playing activities’ 、The Third Annual PIE SIG in Sapporo Conferenceー北海道
2023年2月17−19日【ポスター発表】共同、‘Redesigning an EAP course during a pandemic’、Sojo University Teaching & Learning Forumー熊本

2023年3月3−5日【研究発表】単独、‘Practical pointers to help cultivate the creativity of English language learners’、JALT PIE SIG - Conference on Language Teaching and Feedbackー沖縄

2023年3月5−7日【研究発表】共同、‘Designing teaching workshops for pre-service teachers of English in Japan’、18th Education and Development Conference - バンコク、タイ

2023年3月10−12日【研究発表】共同、‘Fostering ELLs’ creativity: Reflections from a PLN’、TESOL Arabia International Conference 2023ードバイ、アラブ首長国連邦

2023年3月10−12日【研究発表】単独、‘Cultivating ELLs’ critical thinking via multimodal projects’、TESOL Arabia International Conference 2023ードバイ、アラブ首長国連邦
2023年4月29−30日【研究発表】共同、‘What’s next?: Reflecting on the design and efficacy of pre-service teaching workshops’、Korea TESOL International Conferenceーソウル、大韓民国

2023年7月7−9日【研究発表】共同、‘Constructing effective teacher-training workshops for Japanese pre-service English teachers’、6th World Conference on Research in Teaching and Education (WORLDTE)ーチューリッヒ、スイス
2023年11月10−12日【ポスター発表】共同、‘Creating a virtual learning environment for Japanese university EAP students’、ETA-ROC International Symposium on English Teaching and Book Fairー台北、台湾

2023年11月24−27日【ポスター発表】単独、‘Cultivating English Language Learners’ Creativity: Practical Pointers’ 、JALT 2023 - International Conferenceーつくば、茨城